Międzynarodowa kampania promocyjna „Karp – Zdrowy z Natury” (2024-2027)

Tytuł operacji: Międzynarodowa kampania promocyjna „Karp – Zdrowy z Natury”
Zadania, działania, które będą realizowane w ramach operacji: Działania będą zogniskowane wokół znaku promocyjnego „Karp – zdrowy z Natury”, prowadzone będą w telewizji, radiu, Internecie, kinach, na nośnikach zewnętrznych, w miejscach sprzedaży (POS), w formie promocji terenowej z degustacjami, reklama w prasie branżowej krajowej i zagranicznej, promocja na na targach, wystawach i kongresach krajowych i zagranicznych, postaci działań PR, produkcja materiałów dla mediów oraz wydawnictw i gadżetów reklamowych
Grupy docelowe: dorośli konsumenci, szczególnie w średniej i młodszej grupie wiekowej, szukający produktu slow-food, wysokiej jakości; także środowiska opiniotwórcze [dziennikarze, influencerzy w mediach społecznościowych, znani i cenieni szefowie kuchni, lokalni aktywiści]); odbiorcy B2B (przetwórstwo rybne, handel hurtowy i detaliczny, w tym zagraniczni importerzy ryb).
Cel operacji: Zwiększyć konsumpcję karpia podtrzymywanie spójnego wizerunku tego produktu, jako produktu wysokiej jakości, wysokich walorów odżywczych, produktu slow-food.
Efekty, rezultaty operacji:  Jakościowe (poprawa wizerunku karpia, zwłaszcza wśród młodszych odbiorców) i ilościowe (wzrost spożycia krajowego i wzrost eksportu).
Wartość operacji (całkowity koszt operacji): 19 376 607,73 zł
Wysokość współfinansowania z EFMRA: 10 325 000,00 zł
Współbeneficjenci operacji: Polski Karp Sp. z o.o. i Stowarzyszenie Rozwoju Rynku Rybnego www.rybactwo.gov.pl